ANUNŢ
referitor la termenul de eliberare a actului de identitate
TERMENUL LEGAL:
Până la aprobarea prin hotărâre a guvernului a prevederilor legale referitoare la termenul de soluționare a cererii pentru eliberarea unui act de identitate, în activitatea curentă, vor fi aplicate prevederile generale stabilite de Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităților de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
-art. 8 alin. (1)-stabilește termenul de soluționare de 30 de zile;
-art. 9-stabilește posibilitatea prelungirii termenului de soluționare cu 15 zile.
TERMENUL EFECTIV:
La nivelui serviciului nostru, termenul pentru eliberarea cărții de identitate este de 10 zile lucrătoare, calculate de la data înregistrării cererii.
POBILITATEA REDUCERII TERMENULUI:
Dacă cetățeanul se află într-o situație deosebită ce poate justifica solicitarea eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit (exemplu: motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni bancare/notariale, alte cazuri temeinic justificate din care rezultă caracterul urgent), la solicitarea acestuia, șeful serviciului va analiza și va dispune, după caz, măsuri pentru soluționarea în timp util a cererii acestuia
Șef serviciu,
Bîrsan Cristina-Maria