A N U N Ț
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SIGHIȘOARA, județul MUREȘ, în conformitate cu prevederile art. VII alin. (3) lit. ”a” din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare și ale art. VII alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcții publice de conducere vacante,
- Director executiv în cadrul Direcției Economice, pe perioadă nedeterminată, durata timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
- Data afișării anunțului: 26.11.2025;
- Data până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 zile de la data publicării anunţului, în perioada 26.11.2025 până în data de 15.12.2025, inclusiv;
- Data, ora și locul organizării probei scrise: 12.01.2026, ora 12,00, la sediul Municipiului Sighișoara, Piața Muzeului nr. 7;
- Data și locul organizării probei interviu: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise, la sediul Municipiului Sighișoara: Piața Cetății nr. 7, Sighișoara, județul Mureș. Data și ora susținerii interviului se va afișa pe www.primariasighisoara.ro odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Condiţiile de participare la concurs:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 483, alin. (2) lit. ”a” – ”e” din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
• să fie numiţi într-o funcţie publică de clasa I;
• să îndeplinească condiţiile de vechime în specialitatea studiilor de minimum 7 ani;
• să îndeplinească condiţiile de studii necesare ocupării funcţiei publice, şi anume:
1. studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;
2. studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
• să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de înscriere la concurs
Dosarele de înscriere la concurs se depun personal la sediul Municipiului Sighișoara, Piața Muzeului nr. 7 sau se pot transmite în format electronic la adresa de email resurseumane@primaria-sighisoara.ro, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 26.11.2025 – 15.12.2025.
Bibliografie / Tematică:
1. Constituția României, republicată;
cu tematica Constituția României, republicată – integral;
2. Partea I, partea a II-a – titlul I și titlul II, partea a-IV – titlul I și partea a VI-a – titlul I și titlul II din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Partea I, partea a II-a – titlul I și titlul II, partea a-IV – titlul I și partea a VI-a – titlul I și titlul II din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral;
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral;
5. Legea nr. 82/1991, Legea contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Legea nr. 82/1991, Legea contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica Capitolul III Procesul bugetar;
7. Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica Capitolul II: Dispoziţii privind controlul financiar preventiv;
8. O.M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica NORME METODOLOGICE privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
9. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica: Titlul I, Titlul V și Titlul IX;
10. ORDIN nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
cu tematica ORDIN nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii - integral.
Atribuțiile postului:
- Asigură coordonarea și controlul activității în cadrul direcției și legătura între direcție și conducerea instituției și celelalte compartimente;
- Întocmește proiectul bugetului local anual cu defalcare pe capitole, subcapitole, articole, alineate precum și pe trimestre, și îl supune spre aprobare Consiliului local;
- Întocmește proiectul bugetului unităților autofinanțate detaliat pe capitole, subcapitole, articole, alineate și defalcat pe trimestre, și îl supune spre aprobare Consiliului local;
- Urmărește încadrarea cheltuielilor în limita prevederilor din bugetul local;
- Asigură controlul operațiunilor patrimoniale efectuate și a procedeelor de prelucrare utilizate precum și a datelor contabile furnizate;
- Întocmește trimestrial bilanț contabil și contul de rezultat patrimonial;
- Asigură întocmirea trimestrială a dărilor de seamă contabile și răspunde de depunerea în termen a acestora;
- Întocmeste contul de încheiere a exercițiului bugetar si îl supune aprobării Consiliului local;
- Răspunde de respectarea disciplinei de casă, a regulamentului operațional de casă și a celorlante dispoziții privind operațiunile cu numerar;
- Analizează cererile și documentele privind alimentarea cu mijloace bănești a conturilor de disponibil ale ordonatorilor de credite din sumele repartizate în completarea veniturilor proprii pentru cheltuieli curente și de capital;
- Angajează instituția prin semnatură alături de primar în relația acesteia cu alte unități, persoane fizice sau juridice, în probleme financiare;
- Asigură controlul financiar preventiv al operațiunilor patrimoniale, conform dispozițiilor legale;
- Urmăreste întocmirea lunară a balanței de verificare, a contului de execuție şi fişelor analitice pe componenta venituri;
- În cazul existenței unor virări de credite, verifică încadrarea acestora în prevederile actelor normative în vigoare;
- Asigură și răspunde de aplicarea unitară a legislației fiscale cu privire la impozitele şi taxele locale;
- Efectuează analize şi întocmeşte informări în legătură cu activitatea impozitelor taxelor locale, măsurile luate pentru nerespectarea legislației fiscale, cauzele care generează fenomenele de evaziune fiscală și propune măsuri pentru îmbunătățirea legislației fiscale locale;
- Organizează și coordonează activitatea compartimentului executarea creanțelor bugetului local din cadrul Direcției Economice;
- Asigură urmărirea execuției bugetare;
- Verifică şi urmăreşte colectarea veniturilor la bugetul local;
- Asigură inventarierea anuală și ori de câte ori este nevoie a bunurilor material și valorilor bănești ce aparțin Municipiului;
Pentru realizarea responsabilităților de conducere, coordonare şi control, exercită următoarele atribuții specifice:
a) Atribuții privind planificarea activității:
1. răspunde de primirea, evidența corespondenței repartizate structurii funcționale, de soluționarea acesteia în termen și comunicarea răspunsurilor, în conformitate cu reglementările interne în materie, aprobate prin dispoziția primarului;
2. asigură repartizarea atribuțiilor, precum și a sarcinilor specifice activităților de specialitate aferente personalului din cadrul structurii coordonate;
3. asigură prioritizarea activității personalului din subordine către obiectivele prioritare ale autorității şi stabileşte modul de ducere la îndeplinire ale acestora;
4. asigură elaborarea și implementarea strategiilor din domeniul de competență a Primăriei municipiului Sighișoara, la nivelul structurii conduse.
b) Atribuții privind activitatea de organizare:
1. organizează evidența operativă a realizării atribuțiilor şi sarcinilor scadente, urmăreşte stadiul realizării şi ia măsuri pentru îndeplinirea acestora, inclusiv prin organizarea periodică de întâlniri de lucru cu personalul din subordine;
2. asigură continuitatea activității în cadrul structurii, în caz de absență a unuia dintre subordonați;
3. participă, în mod obligatoriu, la şedințele consiliului local sau ale altor foruri deliberative, consultative, executive sau organizatorice înființate în cadrul consiliului local, asigurând asistența de specialitate în domeniile şi activitățile de care răspunde, preluând sarcinile trasate şi/sau raportând despre modul de îndeplinire al acestora la termenele stabilite în acest sens sau ori de câte ori este necesar;
4. răspunde pentru întocmirea și actualizarea fişelor de post pentru personalul din subordine:
5. face propuneri pentru modificarea şi completarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al aparatului de specialitate al primarului, aferente sectorului de activitate condus:
6. asigură întocmirea programului/raportului săptămânal al structurii pe care o conduce şi repartizează sarcinile zilnice personalului din subordine;
7. asigură colaborarea pentru soluționarea unor probleme complexe cu toate compartimentele de specialitate, instituțiile şi societățile comerciale din subordinea sau de sub autoritatea consiliului local;
8. răspunde de rezolvarea sarcinilor primite de la şeful ierarhic, în timp util, conform metodologiei elaborate în acest sens;
9. ia măsuri privind studierea și cunoaşterea de către personalul din subordine a legislației în vigoare şi a reglementărilor interne, în vederea aplicării acestora;
10. avizează planificarea/replanificarea concediilor de odihnă pentru personalul din subordine şi asigură efectuarea lor, astfel încât activitatea să se desfășoare fără disfuncţionalități; asigură rechemarea din concediu în situații temeinic justificate.
c) Atribuții privind activitatea de conducere şi coordonare:
1. răspunde de armonizarea deciziilor şi acțiunilor pentru realizarea obiectivelor structurii conduse;
2. întocmeşte referate de specialitate şi rapoarte pentru susținerea proiectelor de hotărâri ale consiliului local şi pentru dispozițiile primarului, în domeniul său de activitate;
3. răspunde de elaborarea în termen şi cu conținut corespunzător a analizelor, informărilor, rapoartelor de specialitate, propunerilor de acte administrative şi a altor lucrări elaborate în domeniile de care răspunde, cu respectarea metodologiilor specifice aprobate în acest sens;
4. asigură şi răspunde de rezolvarea în termen, cu respectarea legislației în vigoare, a cererilor, reclamațiilor, sesizărilor, propunerilor şi a altor documente de corespondență repartizate spre soluționare structurii;
5. coordonează activitatea de perfecționare profesională a personalului structurii pe care o
conduce/coordonează, asigurând participarea la cursuri a funcționarilor publici şi valorificarea cunoștințelor acumulate de către aceştia;
6. răspunde de respectarea programului de activitate şi a disciplinei în muncă de către personalul din subordine;
d) Atribuții cu privire la activitatea de control:
1. răspunde de realizarea în termen şi în condiții calitative corespunzătoare a atribuțiilor şi sarcinilor proprii ce revin structurii funcționale pe care o conduce;
2. verifică modul de îndeplinire a sarcinilor repartizate personalului din subordine;
3. asigură implementarea sistemului controlului intern;
4. implementează sistemul de control intern managerial al autorității;
5. asigură ducerea la îndeplinire la termen a măsurilor dispuse de către Curtea de Conturi şi Primarul municipiului Sighișoara, în cadrul şedinţelor operative;
7. asigură, în perioada de control, reprezentanților Curții de Conturi, punerea la dispoziție a documentelor solicitate.
e) Atribuții privind activitatea de evaluare:
1. asigură periodic analiza şi evaluarea posturilor, a performanțelor profesionale individuale, în raport cu obiectivele individuale şi cerinţele postului pentru personalul structurilor funcționale, conform legii;
2. verifică, permanent, utilizarea integrală a timpului de muncă a personalului din subordine şi asigură creşterea contribuției fiecărui funcţionar public/ salariat la rezolvarea sarcinilor încredintate
3. întocmeşte Rapoartele de evaluare ale funcționarilor publici aflați în subordine.
Atribuţii cu caracter general
- Respectă Regulamentul de Organizare și Funcționare precum și Regulamentul Intern al municipiului Sighișoara;
- Respectă procedurile de lucru specifice stabilite și va participa, pentru activitățile ce nu au stabilite procedure de lucru, la elaborarea de noi proceduri sau, la perfecționarea și armonizarea cu legislația a celor existente.
- Respectă artibuțiile ce-i revin pe linie de securitate, sănătate în muncă și PSI, conform anexei nr. 1 la fișa postului;
- elaborează propuneri de actualizare ale actelor administrative proprii organizării interne, la solicitarea și încolaborare cu alte structuri de specialitate;
- asigură implementarea şi actualizarea strategiei de dezvoltare a municipiului, aferentă structurii conduse:
- asigură elaborarea notelor de fundamentare privind necesarul de sume care urmează a fi cuprins în bugetul de venituri şi cheltuieli al municipiului Sighișoara, atât în faza inițială cât și la rectificări;
- asigură soluționarea petițiilor şi sesizărilor persoanelor fizice şi juridice, care intră în competența de soluționare a structurii pe care o conduce;
- studiază, îşi însuşeşte şi aplică dispozițiile legale în materie, care intră în sfera de competență a postului;
- asigură liberul acces la informațiile de interes public specifice domeniului propriu de activitate, prin formularea răspunsului la solicitarea persoanelor fizice, persoanelor juridice române ori străine;
- duce la îndeplinire prevederile legale ce reglementează activitatea proprie;
Dosarul de înscriere la concursul de promovare va conține:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. a din Anexa nr. 10 din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023; (model la sediul instituției – camera 53 sau pe www.primariasighisoara.ro).
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia cărții de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, după caz;
e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) cazierul administrativ;
Copiile de pe actele menționate se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Observații:
Modelul orientativ al adeverinței menționate la alin. (1) lit. f) este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Adeverințele carea au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii:
- funcţia/funcţiile ocupată/ocupate,
- nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora,
- temeiul legal al desfăşurării activităţii,
- vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor, documentul prevăzut la litera g) poate fi solicitat Agenției Naționale a Funcționarilor Publici de către instituția organizatoare a concursului de promovare.
Relaţii suplimentare se pot obține la secretarul comisie de concurs, Șușu Adina - Daniela, inspector, clasa I, grad profesional superior în cadrul Compartimentului Resurse Umane - Serviciul Resurse Umane, Administrare Sistem Informatic și Personal Auxiliar: tel. 0265/771280 int 128, fax. 0265/771019 și adresă e-mail resurseumane@primaria-sighisoara.ro.
PRIMAR,
Ioan - Iulian SÎRBU