ANUNT PUBLICITAR – ACHIZITIE PUBLICA
PRIVIND CONTRACTAREA UNEI FINANTARI RAMBURSABILE INTERNE IN VALOARE DE PANA LA 50.400.000 LEI, IN VEDEREA ASIGURARII FINANTARII OBIECTIVELOR DE INVESTITII PUBLICE DE INTERES LOCAL
In temeiul prevederilor Procedurii proprii aprobată prin Dispoziția Primarului Municipiului Sighișoara nr. 326/03.07.2025 a Municipiului Sighișoara, cu sediul in Piața Muzeului nr. 7, judetul Mures, Telefon/ Fax: 0265 – 771278, in calitate de autoritate contractantă, își propune contractarea unei finantari rambursabile interne în valoare de până la 50.400.000 lei, în vederea realizării investițiilor publice de interes local, conform cerințelor din documentația de atribuire.
Modalitatea de atribuire: Negociere
Sursa de finanțare: Bugetul local al Municipiului Sighișoara
Detalii anunț:
Tip anunț: Negociere
Tip contract: Servicii
Cod clasificare CPV: 66113000-5 -Servicii de acordare credit (Rev 2)
Descrierea contractului: Contractarea unei finanțări rambursabile interne (credit) în valoare de până la 50.400.000 lei, în vederea asigurării finanțării obiectivelor de investiții publice de interes local, conform cerințelor din documentația de atribuire.
Valoarea estimată a costurilor creditului de investiții în condițiile unei maturități de 144 luni este de 32.676.902,36 lei.
Pentru a obține documentația descriptivă, cei interesați pot transmite o solicitare scrisă la adresa de email a S.C. TUD Investment Consulting S.R.L. (consultantul financiar al Municipiului Sighișoara): structurare@tudconsult.ro; cc: achizitii@primaria-sighisoara.ro, adresa Municipiului Sighișoara.
Condiții contract: Comisioanele și taxele aferente creditului vor fi detaliate de ofertanți într-un formular ce va constitui Anexa la Formularul nr. 3 (formularul de ofertă). Valoarea procentuală sau, dupa caz, cuantumul taxelor și comisioanelor înscrise de ofertantul caștigător în Anexa la Formularul nr. 3 (Formularul de ofertă) vor fi considerate maxime și nu vor putea fi modificate pe întreaga perioadă de derulare a contractului. Detaliile ce vor fi înscrise de ofertantul câștigător în Anexa la Formularul nr. 3 (Formularul de ofertă), vor constitui clauze ale contractului și nu vor putea fi modificate. Ofertantul nu va putea percepe achizitorului nici o altă sumă reprezentând taxa, comision, etc., care nu vor fi nominalizate expres în Anexa la Formularul nr. 3 (Formularul de ofertă). Nu se acceptă taxa de risc, comision de rambursare anticipată sau de neutilizare a creditului. Autoritatea contractantă nu acceptă decât ajustarea prețului contractului ca urmare a modificării dobânzii în funcție de indicele ROBOR 3M. Nu se acceptă ajustarea ulterioară a marjei fixe a instituției financiare și nici a procentelor/valorilor comisioanelor ofertate.
Condiții de participare:
- Declarație pe propria răspundere din care să rezulte că ofertantul nu se află în situațiile prevăzute la art. 164, art. 165 si art. 167 din Legea nr. 98/2016.
- Se va completa și depune formularul privind evitarea conflictului de interese cu persoanele din cadrul autorității contractante care dețin funcții de decizie în derularea procedurii, precum și cu persoanele din cadrul SC TUD Investment Consulting SRL (consultantul financiar al autorității contractante) și care ar putea influența atribuirea contractului. Persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul autorității în ceea ce privește organizarea, derularea și finalizarea procedurii de atribuire în sensul art. 59 si 60 din Legea nr. 98/2016 sunt următoarele: Ioan-Iulian SÎRBU – Primar; Erzsébet KREUZER – Viceprimar; Bogdan Ioan BURGHELEA– Administrator Public; Georgiana PINTEA – Șef Serviciu, Serviciul Achiziții, Investiții, Fonduri Europene; consilierii locali: Mălăncrăvean Ovidiu-Dumitru, Moldovan Ovidiu-Aurel, Șandru Stela-Maria, Toma Alexandru, Șoneriu Mihai Marcel, Duma Felix-Lucian, Grecu Andrei Victor, Horumb Maria, Turk Michaela, Fiscu Constantin-Mihai, Moiseș Florian Dan, Stupariu Călin, Călugăr Andrei-Robert, Reiter Volker, Gall Erno, Joița Alexandra-Ionela, Fintoc Lucian -Aurel, Mihai Ileana-Mirela, membrii comisiei de evaluare: Bucur Romana, Gheorghe Daniela, Constantin Sebastian, membrii de rezerva: Radu Alina – Maria, Răduț Anca – Maria, Cristea Marela-Daniela, Radu Elena-Rodica; Experți cooptați, inclusiv membru de rezervă – Mihai-Silviu Tudorancea, Ioana Maria Alexa, Cristina Maria Țubucanu și Andreea Popovici, reprezentanți ai consultantului financiar SC TUD Investment Consulting SRL.
- Se va depune o Autorizație de funcționare emisă de catre Banca Națională a României în conformitate cu prevederile ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr. 99 din 6 decembrie 2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului / autorizația acordată de autoritatea competentă din statul membru de origine. Pentru persoanele juridice române documentele solicitate se prezintă în original/ copie legalizată/ copie conformă cu originalul, iar pentru persoanele juridice străine documentele se prezintă în original/ copie conformă cu originalul și vor fi însoțite de traducere autorizată și legalizată.
- Se va depune un certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului (forma scurtă) din care să rezulte obiectul de activitate principal /secundar și codurile CAEN aferente acestora. Obiectul contractului trebuie să aibă corespondent în codul CAEN din Certificatul Constatator emis de ONRC. Certificatul constatator trebuie să conțină date actuale/reale la momentul prezentării.
- Se va prezenta o ofertă de preț în lei fără TVA, completând formularul 2 cu anexele aferente.
Ofertele se vor depune la sediul consultantului financiar TUD Investment Consulting din Str. D.I. Mendeleev nr. 5, etaj. 5, Sector 1, București.
Nu vor fi acceptate oferte alternative.
Limba în care poate fi redactată oferta: limba română.
Procedura de negociere se va desfășura în două etape:
- Etapa depunerii ofertelor preliminare și selectarea candidaților prin verificarea îndeplinirii condițiilor de participare (criteriile de calificare și selecție);
- Etapa negocierii ofertelor preliminare în vederea îmbunătățirii acestora (derulată prin videoconferință), aferente candidaților selectați în cadrul primei etape, respectiv depunerea ofertelor finale și evaluarea acestora prin aplicarea criteriului de atribuire.
Modul de prezentare a ofertei:
În vederea participării la procedura de atribuire, operatorii economici interesați își vor depune oferta, care va conține 1 (un) exemplar în original și 1 (un) exemplar copie în format electronic (arhivat cu parolă, pe suport USB stick; parola va fi solicitată în timpul sedinței de deschidere a ofertelor).
Exemplarul original, constând în documentele de calificare, propunerea tehnică și propunerea financiară preliminară, va fi prezentat în cadrul unui singur plic sigilat.
În eventualitatea existenței unor discrepanțe între exemplarul original și exemplarul copie, va prevala originalul.
Ofertantul trebuie să ia toate măsurile astfel încât aceasta să fie primită și înregistrată la sediul menționat, până la data și ora limită pentru depunere, stabilită în anunțul de participare. Ofertantul își asumă riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forța majoră. Toate documentele depuse, respectiv documentele de calificare și documentele care însoțesc oferta trebuie să fie scrise sau tipărite cu cerneală neradiabilă.
În cazul în care documentele ofertei sunt semnate de o altă persoană decât reprezentantul legal, atunci se va prezenta în acest sens o împuternicire, în original. Orice ștersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide doar dacă sunt vizate de către persoana/persoanele autorizată/ autorizate să semneze oferta. În cazul documentelor emise de instituții/ organisme oficiale abilitate în acest sens, documentele respective trebuie să fie semnate și parafate conform prevederilor legale în vigoare.
Plicul sigilat conținând oferta în original va fi marcat după cum urmează:
Oferta pentru Municipiul Sighișoara
pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect
Servicii de acordare credit bancar
Procedură derulată prin consultant financiar TUD Investment Consulting
Str. D.I. Mendeleev nr. 5, etaj 5, sector 1, Bucuresti
A NU SE DESCHIDE INAINTE DE
DATA: .................. ORA: ..........
(data și ora menționate în Anunțul publicat pe pagina de internet www.primariasighisoara.ro)
Informații privind documentele care însoțesc oferta:
Într-o folie de plastic transparentă, atașată exterior plicului de ofertă (menționat mai sus) se va regăsi împuternicirea scrisă din partea ofertantului, pentru persoanele desemnate să participe la ședința de deschidere a ofertelor, însoțită de copia actului de identitate a persoanelor împuternicite.
Ofertantul își asumă răspunderea exclusivă pentru legalitatea și autenticitatea tuturor documentelor prezentate in original și/ sau în copie în vederea participării la procedură.
Analizarea documentelor prezentate de ofertanți, de către comisia de evaluare și negociere, nu angajează din partea acesteia nicio răspundere sau obligație față de acceptarea ca fiind autentice sau legale și nu înlătură răspunderea exclusivă a ofertantului sub acest aspect.
Criteriul de adjudecare/atribuire: “prețul cel mai scazut”.
Termen limită de primire a ofertelor: 28.07.2025, ora 10.00. Ofertele depuse după data și ora limită de depunere menționate anterior, nu se vor mai deschide și nu se vor mai lua în considerare.
Ședința de deschidere a ofertelor prezentate se va derula prin videoconferință în data de: 28.07.2025, ora 10:45. Linkul aferent invitației de participare la videoconferință se va comunica tuturor operatorilor economici care depun oferte. Reprezentanții împuterniciți ai ofertanților care au depus oferta, pot participa fizic la sedința de deschidere a ofertelor la sediul consultantului financiar TUD Investment Consulting din Str. D.I. Mendeleev nr. 5, etaj. 5, Sector 1, București.
Perioada minimă pe parcursul căreia ofertantul trebuie să își mențină oferta: 180 de zile de la termenul limită de primire a ofertelor.
Termenul limită pentru solicitarea de clarificări este data de 21.07.2025.
Actualizare 22.07.2025
Autoritatea contractanta informează toate instituțiile financiar-bancare interesate de prezenta procedura de achiziție publică, prin intermediul acestui mesaj, ca a decis decalarea termenelor comunicate în anunțul publicitar, astfel:
În loc de termen pentru solicitările de clarificări în data de 21.07.2025, se va citi 05.08.2025.
În loc de termen de depunere a ofertelor în data de 28.07.2025, ora 10.00 se va citi 12.08.2025, ora 10.00.
În loc de termen de deschidere a ofertelor în data de 28.07.2025, ora 10.45 se va citi 12.08.2025, ora 10.45.